Menu
Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kan...

Kontrola GSM výkonu a energetická trieda

Kontrola GSM výkonu a energetická t…

Kontrola GSM výkonu a en...

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenč...

Účinná metóda proti odpočúvaniu - signál vytvorí šum, ktorý zabráni nahrávaniu hovorov.

Účinná metóda proti odpočúvaniu - s…

Výskumníci z Univerzity I...

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM- R...

Ploštice môže mať doma ktokoľvek. Čistota vám nepomôže, len dezinsekcia. Alebo obhliadka proti odposluchom ?

Ploštice môže mať doma ktokoľvek. Č…

Ploštice môže mať doma kt...

Aby komáre neštípali, stačí lacná pasca na prírodnej báze, alebo ponuka odpudzovače -  plasice.sk

Aby komáre neštípali, stačí lacná p…

Aby komáre neštípali, sta...

Na likvidáciu slimákov sú prieborníčku kačice z Indonézie

Na likvidáciu slimákov sú prieborní…

Na likvidáciu slimákov sú...

GSM rádio rozhranie, GSM slot & burst

GSM rádio rozhranie, GSM slot &…

GSM rádio rozhranie, GS...

GSM sieťové rozhrania

GSM sieťové rozhrania

GSM sieťové rozhrania - ...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Briti bojujú proti rušičkám GPS signálu. Alebo len Veľa klamstiev o Jammers GPS Chronos Sentinel Project

Briti bojujú proti rušičkám GPS signálu. Alebo len Veľa klamstiev o Jammers GPS Chronos Sentinel Project

V posledných týždňoch bol internet zahltený článkami o Sentinel výskumu, ktorý sa konal v Spojenom kráľovstve. Boli tam desiatky článkov popisujúcich tie udalosti v plnom detaile. Pokiaľ viem, tak to všetko začalo z článku BBC a šíri sa na internete, ale je tu jedna vec, aby ste vedeli: nie všetko, čo ste čítali je pravda. V skutočnosti článok má veľa pochybné skutočnosti, ktoré sú niekedy, nie aby príliš jemné sú skôr absolútne mylné.

Áno, GPS rušičky sú používané bežnými občanmi v ich autách, aby zostalo zachované ich súkromie pred prienikmi, ktoré sú nelegálne rovnakým spôsobom. Môj odhad je, že používajú jednoduchú logiku v ich činnosti a zdravého rozumu aj za predpokladu, že v prípade, že je možné sledovať auto, alebo osoby nelegálne potom majú plné právo používať ilegálne opatrenia, aby ich súkromie bolo v bezpečí. A viete, súhlasím s takým pohľadom, a urobil by som to isté, ak by ma niekto sledoval.


A čo by ste robili?

Ale budeme pokračovať príbeh. Sentinel Project používa 20 cestných monitory pre detekciu GPS rušiče. Oni boli chytať všetky autá s rušičky GPS vnútri prešiel týmito senzory. A oni zistia, že tam je približne 50 až 450 prípadov na použitie GPS rušiče v autách vo Veľkej Británii každý deň. Dobrá práca chlapci! Ale ten počet je skôr výmysel, pretože to je pravdepodobne najväčšie klamstvo v celom článku:

" dôkazy z projektu naznačujú, že väčšina rušičky boli malé prenosné zariadenie s oblasti vplyvu medzi 200m a 300m."

Hm ?

Malé prenosné GPS rušičky fyzicky nemôže mať účinný rušenie polomer 200-300 metrov! Stačí sa pozrieť na tieto rušičky GPS: http://www.vip-free.alibaba.sk/jammer-free.html . Aj najvýkonnejší stolný model, že som len ťažko predstaviť prácu v niektorom bežnom automobile. Bežné jammer majú polomer rušenia 40 (!) Metrov, ale nie tie, 200-300m, ktoré boli preznentovanév článku BBC.

GPS rušičky s tak silným výkonom sú len vojenské modely, ktoré sú veľké a ťažké rušičky prepravované vojakov v batohu alebo v prípade obrovské ktoré sú prepravované v automobilech. Ak by niekto kúpil tak veľký a výkonný GPS jammer pre použitie v meste (napr. umiestnené tak, aby vec v kufri a otočil GPS jammer, bez toho aby sa znižovať jeho výkon), bolo by to obrovskou chybou a naozaj ohrozená mnohých životne dôležitých zariadení ako lodí a lietadiel a tak ďalej. Napriek tomu myslím, že to je nemožné, aby všetky bežný ľudia, zistili, kde nakúpia tak silné rušičky a zariadení a môžu si dovoliť zaplatiť dosť vysokú cenu.

Pokiaľ ide o porovnanie, ktorá bola vykonaná, hovoria, že GPS signál môže byť v porovnaní s automobilovým reflektorom, ktorý potrebuje, aby osvetlil polovicu povrchu našej planéty - je to tiež nie je absolútna pravda. Naše bežné GPS tracker v automobiloch majú nízku citlivosť a naténu vbudovanú v zariadení takže úplne na zarušenie postačuje malá 10mA rušička, ale silnejší GPS jednotky v lietadlách, či lodiach t.j. používané v dôležitých navigačných systémov pomocou výkonných a spoľahlivých mikročipou, ktoré signály sú ťažšie blokovať a malé GPS rušičky nemôžu poškodiť ich prácu . Sú jednoducho odolné proti bežnému rušeniu.

 

Vláda by mala sprísniť politiku ochrany súkromia namiesto hľadania predajcov či prevádzkovateľov jammer systémov. Alebo špehovaia ľudí. Občania by mali vziať do úvahy že dôležité systémy sú dosť odolné pred použitím výkonných GPS rušičiek (ako tomu bolo v prípade letiska Newark už v roku 2009)

GPS GLONASS Galileo
L1 1575.42 MHz L1 1602.00 MHz E1 1575.42 MHz
L2 1227.6 MHz L2 1246.00 MHz E5A 1176.45 MHz
L5 1176.45 MHz E5 1191.795 MHz
E5B 1207.14 MHz
E6 1278.75 MHz

Čítajte aj: Global Navigation Space Systems: reliance and vulnerabilities

Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore