Menu
Zbrane budúcej vojny: elektromagnetickí "ničitelia počítačov"

Zbrane budúcej vojny: elektromagnet…

Elektromagnetické pulzn...

Čo si odniesol z návodu ISIS pre bezpečnú komunikáciu na internete

Čo si odniesol z návodu ISIS pre be…

23. 11. 2015V reakcii na ...

Ktoré frekvencia používajú českí mobilní operátori?

Ktoré frekvencia používajú českí mo…

Zaujímate sa o konfigur...

NSA chcela zaviesť malware na Google Play a následne sledovať používateľa

NSA chcela zaviesť malware na Googl…

Malware, teda aplikácie...

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj z lietadla

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj …

Pred odpočúvaním údajne...

Ako spustiť príkazový riadok cmd.exe (ako správca)

Ako spustiť príkazový riadok cmd.ex…

Hoci je grafické rozhrani...

Ako získať kód Product Key pre Windows XP/ 7/ 8.1/ 10?

Ako získať kód Product Key pre Wind…

Niekedy potrebujeme získa...

Čistá inštalácia Windows 10 po upgrade (nemám produktový kľúč)

Čistá inštalácia Windows 10 po upgr…

Vykonali sme úspešne upgr...

Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s Windows 10/8/7 všetky edície (home/ professional) x86 aj x64

Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s…

Pokiaľ často inštalujeme ...

Povolenie zablokovaného miestneho účtu administrator (Win7 / Vista)

Povolenie zablokovaného miestneho ú…

Následníci operačného sys...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Moderné automobily budeme musieť chrániť proti hackerom aj vírusom

 

Moderné automobily budeme musieť chrániť proti hackerom aj vírusom - Bezkľúčové elektronické otváranie a štartovanie auta ?

 Telematické systémy v moderných automobiloch prinášajú zákazníkom donedávna nevídané funkcie a komfort . Odborníci na počítačovú bezpečnosť ale zároveň varujú , že autá sa môžu stať cieľom útokov hackerov .

  

Vstavaná navigácia BMW Professional

 Moderné počítačové systémy v automobiloch sa môžu stať terčom útokov .


Rad moderných automobilov používa rôzne bezdrôtové technológie pre pripájanie externých zariadení alebo pre pripojenie k internetu .
Autá sú vybavené wi - fi , Bluetooth alebo dokonca vstavanými SIM kartami , počítačové zábavné a informačné systémy vozidiel sú čím ďalej prepracovanejšie a zložitejšie .

 To všetko preto , aby priniesli zákazníkom doteraz nevídaný komfort v podobe funkcií , ktoré sme si ešte pred pár rokmi nevedeli u automobilov predstaviť . A tiež napríklad kvôli asistenčným systémom pri havárii . Technicky sa tak ale autá stavia na úroveň počítačov , tabletov a chytrých telefónov , čo tiež znamená , že sa môžu stať novým terčom nenechavých hackerov .

 

Odomknú , naštartujú , ukradnú aj nájdu - realita dneška 

 

Zatiaľ čo v prípade počítačov a mobilov ide väčšinou hackerom o osobné dáta ( majú radi predovšetkým tá z kreditných kariet ) alebo prípadne zneužitie cudzieho pripojenia , v prípade automobilov ( snáď okrem zneužitie dátového pripojenia vozidla ) budú ich záujmy inej povahy . Všemožne prepojené dátové technológie áut im totiž umožní vozidlo napríklad ukradnúť . V horšom prípade by potom mohli hackeri použiť automobil aj ako vražedný nástroj - to ak by napríklad doviedli na diaľku u idúceho automobilu vyradiť brzdy .

 

Že to nie sú len katastrofické scenáre zo vzdialenej budúcnosti dokazujú pokusy bezpečnostných expertov aj ojedinelé prípady vzdialeného " napadnutie " vozidiel . Spoločnosť McAfee , výrobca počítačových bezpečnostných systémov , napríklad nedávno informovala o akcii naštvaného zamestnanca jedného dílerstvo vozov v Texase . Podarilo sa mu na diaľku naraz vyradiť z prevádzky motory u stovky áut . Zamestnanec ale pochopiteľne nebol ktovieaký hacker , len mal prístup do patričných systémov .

 

Výskumom zabezpečenie telematických systémov automobilov sa zaoberá pomerne mladá inštitúcia s názvom Center for Automotive Embedded Systems Security ( CAESS , Centrum pre bezpečnosť vstavaných automobilových systémov ) . Ide o spoločný podnik dvoch amerických univerzít ( University of California v San Diegu a University of Washington ) .

Univerzitným bádateľom sa v rámci tohto projektu už podarilo nájsť niekoľko spôsobov , ako určitý automobil " hacknúť " . Ukázali , že je možné na diaľku ( cez wi - fi , Bluetooth alebo mobilné pripojenie vozidla ) a bez patričnej autorizácie odomknúť automobil , naštartovať jeho motor , vypnúť alarm alebo auto lokalizovať pomocou GPS .

Ďalšie ich útoky prebiehali aj " zvnútra " vozidla . Pomocou modifikovaného hudobného súboru , ktorý sa v CD prehrávači správal ako poškodené CD , sa im podarilo vysielať príkazy do riadiacej jednotky automobilu a mohli takto napríklad vypnúť motor . Podobným spôsobom by mal ísť vraj vykonať kompletnú update firmvéru riadiacej jednotky .

 

Výrobcovia budú musieť zlepšiť zabezpečenie

 

Na konferencii Black Hat USA ale predviedli Don Bailey a Mat Soľník niekoľko ďalších útokov na telematické systémy vozidiel . Tímov , ktoré sa teda bezpečnosťou počítačových systémov automobilov zaoberá , je viac .

Zatiaľ ide ale v drvivej väčšine o výskumné skupiny , ktoré zistené nedostatky hlásia automobilkám a snažia sa s nimi pracovať na náprave . Napríklad tím CAESS vykonával všetky svoje pokusy na jednom konkrétnom nemenovanom vozidle strednej triedy , ktoré bolo v danom prevedení na trh v USA dodaný medzi jedným a dvoma stovkami tisíckami kusov . Bezpečnostní experti navyše zdôrazňujú , že výrobcovia automobilov doteraz na zabezpečenie svojich systémov príliš nedbali a že k zneužitiu niektorých ciest môže dôjsť len preto , že výrobcovia neimplementovali niektoré všeobecne známe bezpečnostné princípy .

 

Zdôvodňujú to tým , že doteraz sa výrobcovia nemuseli takými otázkami zaoberať , autá jednoducho donedávna nebola " sieťovými zariadeniami " . Prirovnávajú to k stavu v oblasti osobných počítačov niekedy začiatkom deväťdesiatych rokov , keď začal výraznejšie nástup internetu .

Zároveň ale podľa nich existujú iné bezpečnostné chyby , ktoré pramenia z celkovej zložitosti automobilov az faktu , že sa skladajú z radu komponentov od mnohých výrobcov . Práve v spôsoboch napojenie a komunikácie týchto rôznych súčastí sa často skrývajú bezpečnostné trhliny .

 

 

 

Naposledy zmenenésobota, 31 máj 2014 22:27
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore