Menu
Čo o vás prezradí váš vlastný webový prehliadač? Pozrite sa

Čo o vás prezradí váš vlastný…

To, že o vás prevádzko...

Česká firma dobýva Áziu potom, čo čínsky veľmajster neprekonal jej zámok

Česká firma dobýva Áziu potom, …

Slovenská patentovaná v...

Software zadarmo: oprava Windows či prevod textu do hovoreného slova

Software zadarmo: oprava Windows č…

Osvedčená sada aplikác...

Vyzerá ako z minulého storočia...

Vyzerá ako z minulého storočia..…

 ...a je veľmi drahý. ...

OS na desktope? Vyskúšajte Android Oreo na počítači

OS na desktope? Vyskúšajte Androi…

Mobilný OS na desktope? ...

Zbrane budúcej vojny: elektromagnetickí "ničitelia počítačov"

Zbrane budúcej vojny: elektromagne…

Elektromagnetické pulz...

Čo si odniesol z návodu ISIS pre bezpečnú komunikáciu na internete

Čo si odniesol z návodu ISIS pre …

23. 11. 2015V reakcii na ...

Ktoré frekvencia používajú českí mobilní operátori?

Ktoré frekvencia používajú čes…

Zaujímate sa o konfigu...

NSA chcela zaviesť malware na Google Play a následne sledovať používateľa

NSA chcela zaviesť malware na Goog…

Malware, teda aplikáci...

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj z lietadla

NSA dokáže odpočúvať telefoná…

Pred odpočúvaním úd...

Prev Next
skafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaplptrorusrslesswsvthtrukurvicyyi

Konkurenčné spravodajstvo

Spravodajstvo bolo po dlhú dobu používané predovšetkým v štátnych tajných službách, ale v súčasnosti sa stáva hlavnou aktivitou v súkromnom sektore, ktorý je zameraný na ekonomické a obchodné záujmy. Pre vyspelé podniky je nevyhnutnou súčasťou pre strategické a operatívne rozhodovanie, optimalizáciu procesov, riadenie zmien a hlavne pre zaistenie a rast konkurencieschopnosti.

Cieľom je získať potrebné informácie o aktivitách konkurencie – ofenzívne konkurenčné spravodajstvo, zabrániť úniku vlastných informácií, znemožniť prienik dezinformácií do vlastnej firmy – obranné konkurenčné spravodajstvo, vhodne využiť získané informácie pre loggying a korekciu úniku v trhovom prostredí. Spravodajstvo je potrebné chápať ako cestu k dosiahnutiu znalosti.

 

Podnikateľské či komerčné spravodajstvo je teda cestou k dosiahnutiu managementu znalostí. Základom dosiahnutia akéhokoľvek cieľa je umenie získať, spracovať a využiť informácie – znalosť. Spravodajstvo musí dávať odpovede – znalosti ako pre rozhodnutie operatívneho, taktického tak i strategického rázu. Spravodajstvo je potrebné chápať ako nástroj riadenia.
Ide o schopnosť vyhľadávať, filtrovať a interpretovať informácie v zmysluplných súvislostiach. V dnešnej dobe globalizácie, v dobe finančnej krízy a v dobe stále ostrejších konkurenčných bojov má konkurenčné spravodajstvo stále väčší význam. Informácie sú veľmi cenný a drahý tovar a sú stavebným materiálom managementu znalostí a jeho rozhodovacích procesov.

Podstatou ofenzívneho konkurenčného spravodajstva sú postupy:

• ktorými je možno odhaliť stratégiu konkurencie a využiť ju v prospech vlastnej organizácie (podniku spoločnosti, firmy, inštitúcie, organizácie apod.)

• zaistiť informácie marketingového charakteru a ďalšie informácie potrebné pre podnikanie

• informácie marketingové

• informácie o technológiách

• informácie o konkurencii

• ostatné informácie.

Informácia je ale prvým stupňom činnosti, cieľom je znalosť.

 

Obranné konkurenčné spravodajstvo zahrňuje a zaisťuje:

• Personálnu bezpečnosť

• Režimovú bezpečnosť

• Bezpečnosť technických prostriedkov

• Bezpečnosť programových (softwarových) prostriedkov

• Bezpečnosť dať informáciu, znalosť a KNOW HOW, ochranu technologických procesov

• Bezpečnosť komunikačných systémov a ciest

• Fyzickú bezpečnosť

• Aktívnu ochranu proti úniku informácií a dát

• Ochranu obchodných aktivít

• Aktívnu ochranu proti dezinformáciám a pôsobenie vplyvného spravodajstva konkurencie

Prvotnou úlohou, k tomu, aby podnikateľský subjekt mohol úspešne fungovať, je ochrániť sám seba (ochrániť vlastný podnikateľský subjekt jeho hmotný i nehmotný majetok, KNOW HOW apod.).

 

Najčastejšími metódami vplyvných opatrení sú:

• Metóda verejnej či cielenej argumentácie a odborne vecného presvedčovania

• Asertívne metódy

• Demonštratívne metódy

• Metódy verejnej či cielenej dezinformácie.

Naposledy zmenenéštvrtok, 01 august 2013 16:26
Viac z tejto kategórie: Ako nás sledujú tajné služby? »
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore