Menu
Mobily za totality niesli značku Tesla. Boli iba pre vyvolených

Mobily za totality niesli značku T…

Mobilné telefóny oslavu...

GENERÁTOR OZÓNU pre čistenie priestoru od hlodavcov, vrátane ich odplašenia

GENERÁTOR OZÓNU pre čistenie pri…

Profesionálny generátor...

Máte záujem doviesť viac tovaru z Činy a využijete pre to lodnú dopravu ?

Máte záujem doviesť viac tovaru …

Dovoz tovaru z Číny - L...

Prečo sa slnečnica otáča za slnkom? Môže za to rast stonky a rozmnožovanie

Prečo sa slnečnica otáča za sln…

Slnečnica sa za slnkom o...

Blockchainový telefón, ktorý sa nedá odpočúvať - XPhone

Blockchainový telefón, ktorý sa …

Spoločnosť Pundi X tvrd...

Ploštice v dome ? Odpudzovače myší, kún, potkanov, mačiek, psov, vtákov, krtov, hrabošov, všetkého sa zbavte

Ploštice v dome ? Odpudzovače my…

Odpudzovače škodcov –...

Čo o vás prezradí váš vlastný webový prehliadač? Pozrite sa

Čo o vás prezradí váš vlastný…

To, že o vás prevádzko...

Česká firma dobýva Áziu potom, čo čínsky veľmajster neprekonal jej zámok

Česká firma dobýva Áziu potom, …

Slovenská patentovaná v...

Software zadarmo: oprava Windows či prevod textu do hovoreného slova

Software zadarmo: oprava Windows č…

Osvedčená sada aplikác...

Vyzerá ako z minulého storočia...

Vyzerá ako z minulého storočia..…

 ...a je veľmi drahý. ...

Prev Next
skafsqarhyazeubebgcazh-CNzh-TWhrcsdanlenettlfifrglkadeelhtiwhihuisidgaitjakolvltmkmsmtnofaplptrorusrslesswsvthtrukurvicyyi

Konkurenčné spravodajstvo

Spravodajstvo bolo po dlhú dobu používané predovšetkým v štátnych tajných službách, ale v súčasnosti sa stáva hlavnou aktivitou v súkromnom sektore, ktorý je zameraný na ekonomické a obchodné záujmy. Pre vyspelé podniky je nevyhnutnou súčasťou pre strategické a operatívne rozhodovanie, optimalizáciu procesov, riadenie zmien a hlavne pre zaistenie a rast konkurencieschopnosti.

Cieľom je získať potrebné informácie o aktivitách konkurencie – ofenzívne konkurenčné spravodajstvo, zabrániť úniku vlastných informácií, znemožniť prienik dezinformácií do vlastnej firmy – obranné konkurenčné spravodajstvo, vhodne využiť získané informácie pre loggying a korekciu úniku v trhovom prostredí. Spravodajstvo je potrebné chápať ako cestu k dosiahnutiu znalosti.

 

Podnikateľské či komerčné spravodajstvo je teda cestou k dosiahnutiu managementu znalostí. Základom dosiahnutia akéhokoľvek cieľa je umenie získať, spracovať a využiť informácie – znalosť. Spravodajstvo musí dávať odpovede – znalosti ako pre rozhodnutie operatívneho, taktického tak i strategického rázu. Spravodajstvo je potrebné chápať ako nástroj riadenia.
Ide o schopnosť vyhľadávať, filtrovať a interpretovať informácie v zmysluplných súvislostiach. V dnešnej dobe globalizácie, v dobe finančnej krízy a v dobe stále ostrejších konkurenčných bojov má konkurenčné spravodajstvo stále väčší význam. Informácie sú veľmi cenný a drahý tovar a sú stavebným materiálom managementu znalostí a jeho rozhodovacích procesov.

Podstatou ofenzívneho konkurenčného spravodajstva sú postupy:

• ktorými je možno odhaliť stratégiu konkurencie a využiť ju v prospech vlastnej organizácie (podniku spoločnosti, firmy, inštitúcie, organizácie apod.)

• zaistiť informácie marketingového charakteru a ďalšie informácie potrebné pre podnikanie

• informácie marketingové

• informácie o technológiách

• informácie o konkurencii

• ostatné informácie.

Informácia je ale prvým stupňom činnosti, cieľom je znalosť.

 

Obranné konkurenčné spravodajstvo zahrňuje a zaisťuje:

• Personálnu bezpečnosť

• Režimovú bezpečnosť

• Bezpečnosť technických prostriedkov

• Bezpečnosť programových (softwarových) prostriedkov

• Bezpečnosť dať informáciu, znalosť a KNOW HOW, ochranu technologických procesov

• Bezpečnosť komunikačných systémov a ciest

• Fyzickú bezpečnosť

• Aktívnu ochranu proti úniku informácií a dát

• Ochranu obchodných aktivít

• Aktívnu ochranu proti dezinformáciám a pôsobenie vplyvného spravodajstva konkurencie

Prvotnou úlohou, k tomu, aby podnikateľský subjekt mohol úspešne fungovať, je ochrániť sám seba (ochrániť vlastný podnikateľský subjekt jeho hmotný i nehmotný majetok, KNOW HOW apod.).

 

Najčastejšími metódami vplyvných opatrení sú:

• Metóda verejnej či cielenej argumentácie a odborne vecného presvedčovania

• Asertívne metódy

• Demonštratívne metódy

• Metódy verejnej či cielenej dezinformácie.

Naposledy zmenenéštvrtok, 01 august 2013 16:26
Viac z tejto kategórie: Ako nás sledujú tajné služby? »
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore