Menu
Zbrane budúcej vojny: elektromagnetickí "ničitelia počítačov"

Zbrane budúcej vojny: elektromagnet…

Elektromagnetické pulzn...

Čo si odniesol z návodu ISIS pre bezpečnú komunikáciu na internete

Čo si odniesol z návodu ISIS pre be…

23. 11. 2015V reakcii na ...

Ktoré frekvencia používajú českí mobilní operátori?

Ktoré frekvencia používajú českí mo…

Zaujímate sa o konfigur...

NSA chcela zaviesť malware na Google Play a následne sledovať používateľa

NSA chcela zaviesť malware na Googl…

Malware, teda aplikácie...

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj z lietadla

NSA dokáže odpočúvať telefonáty aj …

Pred odpočúvaním údajne...

Ako spustiť príkazový riadok cmd.exe (ako správca)

Ako spustiť príkazový riadok cmd.ex…

Hoci je grafické rozhrani...

Ako získať kód Product Key pre Windows XP/ 7/ 8.1/ 10?

Ako získať kód Product Key pre Wind…

Niekedy potrebujeme získa...

Čistá inštalácia Windows 10 po upgrade (nemám produktový kľúč)

Čistá inštalácia Windows 10 po upgr…

Vykonali sme úspešne upgr...

Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s Windows 10/8/7 všetky edície (home/ professional) x86 aj x64

Ako vytvoriť bootovacie USB / DVD s…

Pokiaľ často inštalujeme ...

Povolenie zablokovaného miestneho účtu administrator (Win7 / Vista)

Povolenie zablokovaného miestneho ú…

Následníci operačného sys...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Konkurenčné spravodajstvo

Spravodajstvo bolo po dlhú dobu používané predovšetkým v štátnych tajných službách, ale v súčasnosti sa stáva hlavnou aktivitou v súkromnom sektore, ktorý je zameraný na ekonomické a obchodné záujmy. Pre vyspelé podniky je nevyhnutnou súčasťou pre strategické a operatívne rozhodovanie, optimalizáciu procesov, riadenie zmien a hlavne pre zaistenie a rast konkurencieschopnosti.

Cieľom je získať potrebné informácie o aktivitách konkurencie – ofenzívne konkurenčné spravodajstvo, zabrániť úniku vlastných informácií, znemožniť prienik dezinformácií do vlastnej firmy – obranné konkurenčné spravodajstvo, vhodne využiť získané informácie pre loggying a korekciu úniku v trhovom prostredí. Spravodajstvo je potrebné chápať ako cestu k dosiahnutiu znalosti.

 

Podnikateľské či komerčné spravodajstvo je teda cestou k dosiahnutiu managementu znalostí. Základom dosiahnutia akéhokoľvek cieľa je umenie získať, spracovať a využiť informácie – znalosť. Spravodajstvo musí dávať odpovede – znalosti ako pre rozhodnutie operatívneho, taktického tak i strategického rázu. Spravodajstvo je potrebné chápať ako nástroj riadenia.
Ide o schopnosť vyhľadávať, filtrovať a interpretovať informácie v zmysluplných súvislostiach. V dnešnej dobe globalizácie, v dobe finančnej krízy a v dobe stále ostrejších konkurenčných bojov má konkurenčné spravodajstvo stále väčší význam. Informácie sú veľmi cenný a drahý tovar a sú stavebným materiálom managementu znalostí a jeho rozhodovacích procesov.

Podstatou ofenzívneho konkurenčného spravodajstva sú postupy:

• ktorými je možno odhaliť stratégiu konkurencie a využiť ju v prospech vlastnej organizácie (podniku spoločnosti, firmy, inštitúcie, organizácie apod.)

• zaistiť informácie marketingového charakteru a ďalšie informácie potrebné pre podnikanie

• informácie marketingové

• informácie o technológiách

• informácie o konkurencii

• ostatné informácie.

Informácia je ale prvým stupňom činnosti, cieľom je znalosť.

 

Obranné konkurenčné spravodajstvo zahrňuje a zaisťuje:

• Personálnu bezpečnosť

• Režimovú bezpečnosť

• Bezpečnosť technických prostriedkov

• Bezpečnosť programových (softwarových) prostriedkov

• Bezpečnosť dať informáciu, znalosť a KNOW HOW, ochranu technologických procesov

• Bezpečnosť komunikačných systémov a ciest

• Fyzickú bezpečnosť

• Aktívnu ochranu proti úniku informácií a dát

• Ochranu obchodných aktivít

• Aktívnu ochranu proti dezinformáciám a pôsobenie vplyvného spravodajstva konkurencie

Prvotnou úlohou, k tomu, aby podnikateľský subjekt mohol úspešne fungovať, je ochrániť sám seba (ochrániť vlastný podnikateľský subjekt jeho hmotný i nehmotný majetok, KNOW HOW apod.).

 

Najčastejšími metódami vplyvných opatrení sú:

• Metóda verejnej či cielenej argumentácie a odborne vecného presvedčovania

• Asertívne metódy

• Demonštratívne metódy

• Metódy verejnej či cielenej dezinformácie.

Naposledy zmenenéštvrtok, 01 august 2013 16:26
Viac z tejto kategórie: Ako nás sledujú tajné služby? »
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore