Menu
Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kan...

Kontrola GSM výkonu a energetická trieda

Kontrola GSM výkonu a energetická t…

Kontrola GSM výkonu a en...

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenč...

Účinná metóda proti odpočúvaniu - signál vytvorí šum, ktorý zabráni nahrávaniu hovorov.

Účinná metóda proti odpočúvaniu - s…

Výskumníci z Univerzity I...

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM- R...

Ploštice môže mať doma ktokoľvek. Čistota vám nepomôže, len dezinsekcia. Alebo obhliadka proti odposluchom ?

Ploštice môže mať doma ktokoľvek. Č…

Ploštice môže mať doma kt...

Aby komáre neštípali, stačí lacná pasca na prírodnej báze, alebo ponuka odpudzovače -  plasice.sk

Aby komáre neštípali, stačí lacná p…

Aby komáre neštípali, sta...

Na likvidáciu slimákov sú prieborníčku kačice z Indonézie

Na likvidáciu slimákov sú prieborní…

Na likvidáciu slimákov sú...

GSM rádio rozhranie, GSM slot & burst

GSM rádio rozhranie, GSM slot &…

GSM rádio rozhranie, GS...

GSM sieťové rozhrania

GSM sieťové rozhrania

GSM sieťové rozhrania - ...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Konkurenčné spravodajstvo

Spravodajstvo bolo po dlhú dobu používané predovšetkým v štátnych tajných službách, ale v súčasnosti sa stáva hlavnou aktivitou v súkromnom sektore, ktorý je zameraný na ekonomické a obchodné záujmy. Pre vyspelé podniky je nevyhnutnou súčasťou pre strategické a operatívne rozhodovanie, optimalizáciu procesov, riadenie zmien a hlavne pre zaistenie a rast konkurencieschopnosti.

Cieľom je získať potrebné informácie o aktivitách konkurencie – ofenzívne konkurenčné spravodajstvo, zabrániť úniku vlastných informácií, znemožniť prienik dezinformácií do vlastnej firmy – obranné konkurenčné spravodajstvo, vhodne využiť získané informácie pre loggying a korekciu úniku v trhovom prostredí. Spravodajstvo je potrebné chápať ako cestu k dosiahnutiu znalosti.

 

Podnikateľské či komerčné spravodajstvo je teda cestou k dosiahnutiu managementu znalostí. Základom dosiahnutia akéhokoľvek cieľa je umenie získať, spracovať a využiť informácie – znalosť. Spravodajstvo musí dávať odpovede – znalosti ako pre rozhodnutie operatívneho, taktického tak i strategického rázu. Spravodajstvo je potrebné chápať ako nástroj riadenia.
Ide o schopnosť vyhľadávať, filtrovať a interpretovať informácie v zmysluplných súvislostiach. V dnešnej dobe globalizácie, v dobe finančnej krízy a v dobe stále ostrejších konkurenčných bojov má konkurenčné spravodajstvo stále väčší význam. Informácie sú veľmi cenný a drahý tovar a sú stavebným materiálom managementu znalostí a jeho rozhodovacích procesov.

Podstatou ofenzívneho konkurenčného spravodajstva sú postupy:

• ktorými je možno odhaliť stratégiu konkurencie a využiť ju v prospech vlastnej organizácie (podniku spoločnosti, firmy, inštitúcie, organizácie apod.)

• zaistiť informácie marketingového charakteru a ďalšie informácie potrebné pre podnikanie

• informácie marketingové

• informácie o technológiách

• informácie o konkurencii

• ostatné informácie.

Informácia je ale prvým stupňom činnosti, cieľom je znalosť.

 

Obranné konkurenčné spravodajstvo zahrňuje a zaisťuje:

• Personálnu bezpečnosť

• Režimovú bezpečnosť

• Bezpečnosť technických prostriedkov

• Bezpečnosť programových (softwarových) prostriedkov

• Bezpečnosť dať informáciu, znalosť a KNOW HOW, ochranu technologických procesov

• Bezpečnosť komunikačných systémov a ciest

• Fyzickú bezpečnosť

• Aktívnu ochranu proti úniku informácií a dát

• Ochranu obchodných aktivít

• Aktívnu ochranu proti dezinformáciám a pôsobenie vplyvného spravodajstva konkurencie

Prvotnou úlohou, k tomu, aby podnikateľský subjekt mohol úspešne fungovať, je ochrániť sám seba (ochrániť vlastný podnikateľský subjekt jeho hmotný i nehmotný majetok, KNOW HOW apod.).

 

Najčastejšími metódami vplyvných opatrení sú:

• Metóda verejnej či cielenej argumentácie a odborne vecného presvedčovania

• Asertívne metódy

• Demonštratívne metódy

• Metódy verejnej či cielenej dezinformácie.

Naposledy zmenenéštvrtok, 01 august 2013 16:26
Viac z tejto kategórie: Ako nás sledujú tajné služby? »
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore