Menu
Ultrazvuk nám píska do uší, následky len tušíme. Ne-počujeme ho v kancelárii aj v obchode

Ultrazvuk nám píska do uší, následk…

Mnohí z nás, bez toho by ...

Základňové stanice mobilnej siete (BTS) a informácie o bunkách v SR.

Základňové stanice mobilnej siete (…

Základňové stanice (z ang...

Komunikácia mobilného telefónu. Ako funguje?

Komunikácia mobilného telefónu. Ako…

Komunikácia mobilného t...

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff...

GSM Audio kodek / Vokodér

GSM Audio kodek / Vokodér

 GSM Audio kodek / Voko...

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kan...

Kontrola GSM výkonu a energetická trieda

Kontrola GSM výkonu a energetická t…

Kontrola GSM výkonu a en...

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenč...

Účinná metóda proti odpočúvaniu - signál vytvorí šum, ktorý zabráni nahrávaniu hovorov.

Účinná metóda proti odpočúvaniu - s…

Výskumníci z Univerzity I...

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM- R...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Chcete dovážať z Číny? Kde nájsť trade company pokračovanie III


Ako z Číny importovať tovar a nespáliť sa ?

Sťahujte praktický návod spracovaný ekonomickým úsekom zastupiteľského úradu v Pekingu popisujúci , ako minimalizovať riziko importu tovarov z Číny link v článku.

 Každý týždeň sa na nás v priemere obracia dve až tri firmy s rovnakým problémom .

Dovoz z Číny sa pre nich stal z dôvodu nesplnených záväzkov zo strany čínskeho dodávateľa nočnou morou . So zhoršujúcou sa ekonomickou situáciou v Ríši stredu pribúda oklamaných klientov i obchodných partnerov. 

 Nestaňte sa jednými z nich .

 Import tovaru z Číny nie je nikdy úplne bez rizika . Ani skúsený importér sa čas od času nevyhne situácii, keď z Číny nedostane objednaný tovar . Nemusí sa nutne stať obeťou úmyselného trestného činu . Niekedy môže dodávateľ nečakane skrachovať , alebo vypraviť nevhodne zabalený tovar a odsúdiť ho tak ku skaze počas prepravy . Akokoľvek sa takým situáciám nedá úplne vyhnúť , možno aspoň obmedziť vzniknuté straty .
Pokúsme sa teda - aj s prispením tohto " návodu " - situáciu zmeniť k lepšiemu . Existujú názory , že sa malým a stredným podnikateľom dovoz čínskeho tovaru napriamo vôbec neoplatí a je pre nich výhodnejšie nakúpiť od veľkého - národného / domáceho - importéra , ktorý môže pri veľkých objednávkach riziko ekonomickej straty eliminovať investíciou do dôkladného preverenia dodávateľa , kontroly kvality pred nalodením tovaru a prípravou funkčné a podľa čínskych zvyklostí uzavretej zmluvy .

 Považujeme za prínosné túto úvahy vytknúť pred úplne prvou zátvorku .

Na druhú stranu to , či tovar z Číny doviezť priamo alebo cez sprostredkovateľa , je na ekonomickej úvahe každého podnikateľa . A tento návod si nekladie za ( nemožný ) cieľ poskytovať rady v tejto oblasti . O čo sa však snažíme , je oboznámiť na nasledujúcich stránkach v 7 krokoch podnikateľskú verejnosť s tým , ako riziká spojené s dovozom tovaru z Číny eliminovať .



Na začiatku je potrebné nájsť vhodného partnera . O cestách , ako tohto partnera nájsť sa dozviete v prvom kroku . V druhom kroku vám doporučujeme nástroje slúžiace na overenie dodávateľa . V časti " Komunikácia s dodávateľom " , teda v časti tri , ponúkame niekoľko užitočných rád , ako pripraviť podmienky pre úspešný obchod . Následnú platbu a zmluvné podmienky , vrátane právnych formalít , objasňuje v piatom a šiestom kroku . V Poslednej časti venujeme pozornosť prevzatia tovaru a prípadnej reklamácii .

 Najjednoduchšie je poučiť sa z chýb ostatných . A učebného materiálu možno ( bohužiaľ ) stále zbierať mnoho a mnoho , akokoľvek si veľmi želáme a svojím dielom sa snažíme prispieť k tomu , aby tieto " edukatívne zdroje skoro vyschli " .

 Jan Hebnar, zástupca vedúceho ekonomického úseku, zastupiteľský úrad v Pekingu 



Dokument k dispozícii tu

Dovoz tovaru z Číny - komunikácia s dodávateľom aneb " Ako som to posral "

 by Lukáš - Pri rokovaní s Čínskymi dodávateľmi si človek musí uvedomiť , že naše hodnoty a správanie môžu pre ľudí z iných kultúr byť nepochopiteľné a aj veci , ktoré by u nás prešli ľudia mávnutím ruky , môžu spôsobiť veľké problémy .

 Asi pred rokom a pol ( 2009 ) sme objednali menšie zásielku elektroniky z Číny , všetko niekoľkokrát predtým prešlo v poriadku , tovar sa predávalo bezchybne , až do chvíle kedy dorazila jedna zásielka kompletne nefunkčné . Našťastie sa jednalo len o doplnenie tovar za cca 150tis .

 To že tovar nefunguje , sme zistili , až vo chvíli keď sa nám začalo vracať od zákazníkov . Problém totiž nenastal ihneď čo by som zistili pri náhodnej kontrole , ale až niekoľkonásobnom zapnutia . Na rad prišlo vyjednávania o reklamácii . Síce sme mali akúsi dohodu a možnosti vrátenia tovaru atď ale to je v tejto chvíli absolútne bezcenný dokument . Všetko prebiehalo v poriadku , s dodávateľom sme sa dohovorili na vrátenie a výmene tovaru , všetko sme odoslali a s tým začali problémy .


 Niekoľkokrát sme sa pýtal na to , čo je s tovarom pretože som podľa sledovacieho čísla videl , že bolo doručené . Číňan ale stále tvrdil , že doručené nebolo . Nakoniec sme do ich kancelárie poslali nášho človeka ( taktiež Číňana ) ku ktorému sa správali dobre a ktorý nám potvrdil , že tovar bol dodaný vrátane ďalšieho preberacieho protokolu .

 Akonáhle som sa dozvedel tieto informácie , nasledoval celkom ostrý email Číňanovi ohľadom jeho neprípustného správania a toho aké dôsledky by mohlo mať ďalšie zdržiavanie reklamácie na našu ďalšiu spoluprácu . Zrovna som asi mal náladu niekoho pekne zbuzerovat takže to žluťák pekne schytal . Vo chvíli kedy s nami dodávateľ rovnako nekomunikoval , som rovnako nemal čo stratiť .

 A ouha to som narazil na bariéru , ktorú nebolo možné prekonať . Asi som jednoducho napísal mail , o ktorom si Číňan myslel , že stratil tvár a tak sa pre istotu stratil nadobro .



 Dotyčný prestal odpovedať na maily , skype mŕtvy , tel mŕtvy , po týždni už ani maily neprichádzali a vracali sa ako nedoručiteľné . Dokonca postupoval tak dôkladne , že si zmazal profil z Alibaba a ďalších portálov . Proste koniec komunikácie . Nakoniec sme sa rozhodli to uzavrieť ako stratu a ďalej vec neriešiť .

 Nikdy som sa nedozvedel , prečo k tomu došlo . Ak bola proste chyba v mojom rokovaní alebo sa jednoducho dodávateľmi nechcelo reklamáciu riešiť . Svoju úlohu mohla zohrať aj práve prebiehajúca kríza , ktorá položila aj peknú riadku čínskych firiem .

 Z pohľadu Európana je chyba jasné na strane dodávateľa jednoducho porušil podmienky zmluvy . To že som s ním jednal nevyberaným tónom , si zaslúžil . Z pohľadu Číňana to ale môže byť úplne naopak . Čert aby sa v tom vyznal . Chybami sa človek učí , tak si môžem hovoriť, že strata 150tis ma môže ušetriť milióny v budúcnosti :-) Trebárs budem nabudúce postupovať inak ... alebo nie ?

Pokračovanie článku: 

CHCE DOVÁŽAŤ Z ČÍNY? KDE NÁJSŤ TRADE COMPANY A VÝROBCU ?

CHCETE DOVÁŽAŤ Z ČÍNY? KDE NÁJSŤ TRADE COMPANY POKRAČOVANIE

Naposledy zmenenéštvrtok, 07 august 2014 21:47
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore