Menu
Ultrazvuk nám píska do uší, následky len tušíme. Ne-počujeme ho v kancelárii aj v obchode

Ultrazvuk nám píska do uší, následk…

Mnohí z nás, bez toho by ...

Základňové stanice mobilnej siete (BTS) a informácie o bunkách v SR.

Základňové stanice mobilnej siete (…

Základňové stanice (z ang...

Komunikácia mobilného telefónu. Ako funguje?

Komunikácia mobilného telefónu. Ako…

Komunikácia mobilného t...

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff...

GSM Audio kodek / Vokodér

GSM Audio kodek / Vokodér

 GSM Audio kodek / Voko...

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kan...

Kontrola GSM výkonu a energetická trieda

Kontrola GSM výkonu a energetická t…

Kontrola GSM výkonu a en...

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenč...

Účinná metóda proti odpočúvaniu - signál vytvorí šum, ktorý zabráni nahrávaniu hovorov.

Účinná metóda proti odpočúvaniu - s…

Výskumníci z Univerzity I...

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM- R...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Pre otvorenie auta na diaľku a bez klúča stačí pár stovák eur

Pre hackovanie auta na diaľku stačí pár stovák eur.

Je menší ako mobil a cena súčiastok je zhruba 400 korún . Malinké zariadenie s názvom CHT môžete ukryť v dlani as jeho pomocou potom niekoľko rokov ovládať elektronické systémy vozidiel. Jeho silu chcú prezentovať na výstave v Šanghaji .

Zariadenie s názvom CAN Hacking Tool ( CHT ) využíva fyzické pripojenie na zbernicu CAN - Bus ,
ktorú moderné automobily používajú pre vnútornú komunikačnú sieť senzorov a funkčných jednotiek .

Malý hackerské nástroj sa zmestí potenciálnemu útočníkovi do dlane as jeho pomocou dokáže behom niekoľkých minút ovládať napríklad zámky , elektronické systémy , airbagy alebo svetla .

Autormi zariadenia sú dva bezpečnostné výskumníci zo Španielska Javier Vazquez Vidal a Alberto Garcia iller . Verejnosti ho prvýkrát predstavili minulý rok na konferencii Black Hat v Las Vegas , tento rok v marci chcú jeho možnosti demonštrovať na podobnej konferencii v Singapure .

" Pripojenie zaberie približne päť minút , možno menej . Potom môžeme v pokoji odísť , " povedal časopisu Forbes Vazquez Vidal . " Potom môžeme zariadenie spustiť tak , aby urobilo presne to , čo mu naprogramujeme . "

Zariadenie CHT sa na zbernicu CAN - Bus môže pripojiť cez konektor , ktorý majú všetky moderné autá a energiu odoberá z elektrickej siete elektromobilu . Po pripojení potom nenápadne vyčkáva na príkazy odoslané bezdrôtovo z počítača útočníka .

Typy príkazov záleží na konkrétnom modeli vozidla. Výskumníci zatiaľ testovali štyri rôzne autá , názvy konkrétnych modelov chcú zverejniť práve na konferencii v Singapure . Španieli priznávajú , že pre niektoré modely je nutné vlámanie do vozidla , u niektorých modelov bude stačiť jeho pripojenie pod vozidlom .

 

CHT nie je prvým prípadom , kedy hackeri ( v týchto prípadoch to však nie sú ozajstní hackeri ) prelomili elektronický systém vozidla . Lenže až doteraz na to používali pripojenie cez Bluetooth , ktorý ovládaní vozidla limitoval na krátke vzdialenosti .

 

Javier Vazquez Vidal a Alberto Garcia iller však tvrdia , že ich zariadenie bude v budúcnosti využívať sieť GSM a útok tak nebude obmedzený žiadnou vzdialenosťou .  

Malinké zariadenie je navyše vyrobené z úplne štandardných súčiastok bežne dostupných na trhu . Ak ho v aute niekto objavia , jeho autora s najväčšou pravdepodobnosťou rovnako nikto nevypátra .


Spolu so zväčšujúcim sa počtom elektronických systémov vozidiel sa dostáva do popredia aj otázka ich bezpečnosti . Kým výrobcovia neustále tvrdia , že automobily sú proti prípadným útokom dobre chránené , výskumníkom sa často darí preukázať úplný opak .

Jedno z posledných prelomenie ochrany predviedli v minulom roku inžinieri Charlie Miller a Chris Valasek z americkej Indiany . S pomocou počítačov sa im podarilo na malú vzdialenosť napojiť na riadiace jednotky Toyoty Prius a Fordu Escape a ovládať brzdy , akceleráciu vozidlá a dokonca aj stlačiť klaksón .

 

Zatiaľ čo predstavitelia Toyoty vydali vyhlásenie , že tento útok je v žiadnom prípade neohromil a ich systémy sú aj naďalej bezpečné , tlačový hovorca Fordu potvrdil , že automobilka mu prikladá veľký význam .

 

Výskumom zabezpečenie telematických systémov automobilov sa napríklad zaoberá pomerne mladá inštitúcia s názvom Center for Automotive Embedded Systems Security ( CAESS , Centrum pre bezpečnosť vstavaných automobilových systémov ) .

Bádateľom sa podarilo demonštrovať hneď niekoľko spôsobov , ako automobily " hacknúť " . Využívajú k tomu Bluetooth , wi - fi alebo modifikovaný hudobný súbor v CD prehrávači . Prečítajte si : Moderné automobily budeme musieť chrániť proti hackerom a vírusom. 

Idnes.cz

 

 

Naposledy zmenenépondelok, 17 február 2014 10:49
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore