Menu
Zoznámte sa s robocrow: Stroje, ktoré vystreľujú laserové lúče s dlhým dosahom na vydesenie vtákov, nahrádzajú strašiaky

Zoznámte sa s robocrow: Stroje, kto…

Lasery sa náhodne pre...

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľahko a rýchlo (teória)

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľ…

Dostatočne zabezpečená ...

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek. Novú chybu našli u Volkswagenu či Škody

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek…

Elektronika v autách tr...

Vinár menia zbrane v boji so škorcov. Namiesto poplašných diel, používajú plašiče od Slovenského výrobcu.

Vinár menia zbrane v boji so škorco…

Vinári versus škorce. Prá...

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 100 miliónov Volkswagenov s jednoduchým bezdrôtovým hackom

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 1…

STRUČNEAsi 100 miliónov a...

Zlodeji používajú špeciálne čítačku na krádeže áut. BMW bolo za dve minúty preč. Keyless ? KEYLESS-GO

Zlodeji používajú špeciálne čítačku…

Zlodeji používajú špeciál...

Ako nainštalovať Linux po boku Windows (návod)

Ako nainštalovať Linux po boku Wind…

 Po zapnutí počítača si j...

Najjasnejší objekt na nočnej oblohe v roku 2018 Rocket Lab vypustili na orbitu The Humanity Star

Najjasnejší objekt na nočnej oblohe…

Rocket Lab vypustili na o...

Najčastejšie mýty v poskytovaní prvej pomoci

Najčastejšie mýty v poskytovaní prv…

Najčastejšie mýty v posky...

Dravé vtáky vedia využívať oheň, boli nasadené plašiče t.j. rušiče.

Dravé vtáky vedia využívať oheň, bo…

Operení podpaľači ? Austr...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

BMW malo bezpečnostný problém, dali sa otvoriť na diaľku cez GSM systém napr. USRP

Komunikácia automobilov so systémom Connected Drive neprebiehala v šifrovanej podobe.
Niektoré automobily koncernu BMW bolo ešte donedávna možné otvoriť aj bez správneho kľúča.


Dôvodom bola bezpečnostná chyba v systéme Connected Drive. Na problém automobilku upozornil nemecký autoklub ADAC, ktorý podrobnosti zverejnil po jej odstránení.

Vozidlá s funkciou Connected Drive a integrovanou kartou SIM sa pripájali na internet a sťahovali informácie zo serverov automobilky v nezabezpečenej podobe.

Odborníci ADAC dokázali nasimulovať existenciu falošnej telefónnej siete, ku ktorej sa vozidlá BMW automaticky pripojili. Dokázali tak získať prístup k niektorým funkciám automobilu, ktoré boli priamo prepojené so SIM. Okrem odomknutia dverí sa tak dali napríklad ovládať multimediálny systém či klimatizácia.

 

Bezpečnostný problém vznikol pri prenose dát, no neovplyvňoval kritické funkcie, ako je riadenie alebo brzdenie.
Koncern vyriešil problém zakódovaním komunikácie vo vnútri vozidla pomocou štandardu HTTPS.

Problém bol vyriešený na diaľku...

Chyba sa dotýkala až 2,2 milióna vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce, ktoré boli dodané so systémom Connected Drive od marca 2010 do 8. decembra minulého roka. V súčasnosti je už problém odstránený, všetky automobily svoju komunikáciu so serverom šifrujú.

Aktualizácia bola stiahnutá automaticky, pre odstránenie bezpečnostného rizika tak nie je potrebné navštíviť servis.

Automobilka nespresnila, či eviduje prípady zneužitia tejto bezpečnostnej chyby.
Otázky elektronickej bezpečnosti sú pre automobilky stále veľkou témou. Tesla napríklad minulý rok v júli vypísala súťaž, v ktorej mali hackeri skúsiť odomknúť dvere na zaparkovanom aute a naštartovať motor. Odmenou bolo 10-tisíc dolárov. Dvojici čínskych hackerov sa skutočne podarilo do systému auta preniknúť, odmenu však nedostali. Dokázali totižto „iba“ počas jazdy odomknúť dvere a ovládať klaksón, svetlá a elektrickú strechu.

 

Hlúpa chyba, ale musíme si zvyknúť
JánTrangel komentuje

Je veľmi prekvapujúce, že taký veľký a vplyvný koncern ako je BMW sa nechal nachytať na takú začiatočnícku chybu. Akákoľvek bezdrôtová komunikácia automobilu by vždy mala prebiehať v šifrovanej podobe a vykonaniu príkazov by mala predchádzať viacstupňová autorizácia.

Hocako hlúpo nám táto chyba môže pripadať, musíme si začať zvykať. Autá budú komunikovať s okolitým svetom stále viac a viac, systém automatického núdzového volania eCall by mal byť vo všetkých nových automobiloch prítomný už od konca tohto roka.

Ten síce väčšinou nebude taký sofistikovaný ako Connected Drive od BMW, stále však pôjde o nový komunikačný kanál, ktorý sa bude dať zneužiť.

Na celej kauze je zaujímavá ešte jedna vec - postup autoklubu ADAC. Po vlne obrovských škandálov minulý rok je jeho reputácia na historicky najnižšej úrovni, počet členov výrazne poklesol a autorita kedysi mocnej inštitúcie je v troskách.

V tomto prípade ale predstavitelia zachovali chladnú hlavu a situáciu vyriešili najlepšie, ako sa len dalo.

Namiesto toho, aby začal hystericky ukazovať prstom na BMW a naháňať lacnú popularitu, najprv automobilku upozornili, počkali na odstránenie problému a až následne to všetko zverejnili.

 

Tentoraz môžem povedať, že počínanie ADAC je nasledovaniahodné.

Zdroj: zive.cz

Naposledy zmenenéstreda, 25 marec 2015 12:30
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore