Menu
Ultrazvuk nám píska do uší, následky len tušíme. Ne-počujeme ho v kancelárii aj v obchode

Ultrazvuk nám píska do uší, následk…

Mnohí z nás, bez toho by ...

Základňové stanice mobilnej siete (BTS) a informácie o bunkách v SR.

Základňové stanice mobilnej siete (…

Základňové stanice (z ang...

Komunikácia mobilného telefónu. Ako funguje?

Komunikácia mobilného telefónu. Ako…

Komunikácia mobilného t...

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff

GSM handover or handoff...

GSM Audio kodek / Vokodér

GSM Audio kodek / Vokodér

 GSM Audio kodek / Voko...

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kanály

Logické a fyzické GSM kan...

Kontrola GSM výkonu a energetická trieda

Kontrola GSM výkonu a energetická t…

Kontrola GSM výkonu a en...

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenčné pásma

GSM frekvencie a frekvenč...

Účinná metóda proti odpočúvaniu - signál vytvorí šum, ktorý zabráni nahrávaniu hovorov.

Účinná metóda proti odpočúvaniu - s…

Výskumníci z Univerzity I...

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM

Rámcová štruktúra GSM- R...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Bezdrôtové senzory tlaku pneumatík a sledovanie Vášho vozidla realitou

Systémy bezdrôtových senzorov tlaku pneumatík vo vozidlách nie sú bezpečné a je ich možné zneužiť na identifikovanie vozidiel a zároveň do palubného počítača posielať falošné upozornenia na nebezpečne nízky tlak. 

Zistil to deväťčlenný tím výskumníkov z Univerzity Južnej Karolíny a Rutgersovej univerzity, o svojich zisteniach informoval na minulotýždňovej konferencii USENIX Security Symposium.

Tím analyzoval systémy bezdrôtových senzorov tlaku v dvoch autách s vysokým podielom na americkom trhu, značku a model nezverejnil. V USA je monitorovanie tlaku pneumatík pre zvýšenie bezpečnosti premávky u nových vozidiel povinné od roku 2008, v EÚ má byť povinné od roku 2012.

Analyzované systémy komunikovali s palubným počítačom bezdrôtovo na frekvencii 315 MHz respektíve 433 MHz. Tím na zachytávanie signálu využil softvérové rádio Universal Software Radio Peripheral, USRP.

 

Podľa zistení tímu komunikácia ani jedného systému nebola zabezpečená, bez problémov je možné odchytávať obsah posielaných správ aj falšovať a posielať vlastné správy.

V zasielaných správach sa nachádza ID senzoru zasielajúceho správu. Tím nepreveroval absolútnu jedinečnosť tohto ID, podľa predbežných zistení je ale pravdepodobná a autá je zrejme možné na základe ID všetkých jeho štyroch senzorov jedinečne identifikovať. Vo viacerých scenároch môže byť takáto identifikácia technicky jednoduchšia ako sledovanie a rozpoznávanie poznávacích značiek, aj keď samozrejme zo získaných dát je výrazne ťažšie identifikovať vlastníka vozidla.

So základným zosilovačom je možné signál z bezdrôtových senzorov prechádzajúceho vozidla zachytiť až do vzdialenosti 40 metrov. Senzory posielajú informácie palubnému počítaču raz za 60 až 90 sekúnd, pri monitorovaní prechádzajúcej cestnej premávky a pasívnom čakaní na signál by tak bolo potrebné pokryť pomerne veľkú vzdialenosť veľkým množstvom snímačov. Podľa zistení tímu je ale možné vyslanie signálu senzormi aktivovať 125 kHz aktivačným signálom a informácie tak zachytávať pomocou jedného prípadne niekoľkých snímačov.

Tím zároveň u jedného z analyzovaných systémov úspešne otestoval možnosť zasielania sfalšovaných informácií. Tím sfalšoval paket s informáciou o veľmi nízkom tlaku, na ktorú palubný počítač reagoval aktiváciou svetelného upozornenia na nízky tlak pneumatík aj aktiváciou kontrolky celkového stavu vozidla. Podľa zistení tímu systémy sledovania tlaku v pneumatikách zatiaľ nebývajú napojené na žiadne kritické systémy, ktoré by na informácie napríklad o nebezpečne nízkom tlaku automaticky reagovali.

Naposledy zmenenésobota, 16 november 2013 22:23
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore