Menu
Zoznámte sa s robocrow: Stroje, ktoré vystreľujú laserové lúče s dlhým dosahom na vydesenie vtákov, nahrádzajú strašiaky

Zoznámte sa s robocrow: Stroje, kto…

Lasery sa náhodne pre...

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľahko a rýchlo (teória)

Prelomenie WPA / WPA2-PSK cez WPS ľ…

Dostatočne zabezpečená ...

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek. Novú chybu našli u Volkswagenu či Škody

Milióny áut môže odomknúť ktokoľvek…

Elektronika v autách tr...

Vinár menia zbrane v boji so škorcov. Namiesto poplašných diel, používajú plašiče od Slovenského výrobcu.

Vinár menia zbrane v boji so škorco…

Vinári versus škorce. Prá...

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 100 miliónov Volkswagenov s jednoduchým bezdrôtovým hackom

Zlodeji automobilov môžu odomknúť 1…

STRUČNEAsi 100 miliónov a...

Zlodeji používajú špeciálne čítačku na krádeže áut. BMW bolo za dve minúty preč. Keyless ? KEYLESS-GO

Zlodeji používajú špeciálne čítačku…

Zlodeji používajú špeciál...

Ako nainštalovať Linux po boku Windows (návod)

Ako nainštalovať Linux po boku Wind…

 Po zapnutí počítača si j...

Najjasnejší objekt na nočnej oblohe v roku 2018 Rocket Lab vypustili na orbitu The Humanity Star

Najjasnejší objekt na nočnej oblohe…

Rocket Lab vypustili na o...

Najčastejšie mýty v poskytovaní prvej pomoci

Najčastejšie mýty v poskytovaní prv…

Najčastejšie mýty v posky...

Dravé vtáky vedia využívať oheň, boli nasadené plašiče t.j. rušiče.

Dravé vtáky vedia využívať oheň, bo…

Operení podpaľači ? Austr...

Prev Next
Slovak Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovenian Spanish Swahili Swedish Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish

Bezdrôtové senzory tlaku pneumatík a sledovanie Vášho vozidla realitou

Systémy bezdrôtových senzorov tlaku pneumatík vo vozidlách nie sú bezpečné a je ich možné zneužiť na identifikovanie vozidiel a zároveň do palubného počítača posielať falošné upozornenia na nebezpečne nízky tlak. 

Zistil to deväťčlenný tím výskumníkov z Univerzity Južnej Karolíny a Rutgersovej univerzity, o svojich zisteniach informoval na minulotýždňovej konferencii USENIX Security Symposium.

Tím analyzoval systémy bezdrôtových senzorov tlaku v dvoch autách s vysokým podielom na americkom trhu, značku a model nezverejnil. V USA je monitorovanie tlaku pneumatík pre zvýšenie bezpečnosti premávky u nových vozidiel povinné od roku 2008, v EÚ má byť povinné od roku 2012.

Analyzované systémy komunikovali s palubným počítačom bezdrôtovo na frekvencii 315 MHz respektíve 433 MHz. Tím na zachytávanie signálu využil softvérové rádio Universal Software Radio Peripheral, USRP.

 

Podľa zistení tímu komunikácia ani jedného systému nebola zabezpečená, bez problémov je možné odchytávať obsah posielaných správ aj falšovať a posielať vlastné správy.

V zasielaných správach sa nachádza ID senzoru zasielajúceho správu. Tím nepreveroval absolútnu jedinečnosť tohto ID, podľa predbežných zistení je ale pravdepodobná a autá je zrejme možné na základe ID všetkých jeho štyroch senzorov jedinečne identifikovať. Vo viacerých scenároch môže byť takáto identifikácia technicky jednoduchšia ako sledovanie a rozpoznávanie poznávacích značiek, aj keď samozrejme zo získaných dát je výrazne ťažšie identifikovať vlastníka vozidla.

So základným zosilovačom je možné signál z bezdrôtových senzorov prechádzajúceho vozidla zachytiť až do vzdialenosti 40 metrov. Senzory posielajú informácie palubnému počítaču raz za 60 až 90 sekúnd, pri monitorovaní prechádzajúcej cestnej premávky a pasívnom čakaní na signál by tak bolo potrebné pokryť pomerne veľkú vzdialenosť veľkým množstvom snímačov. Podľa zistení tímu je ale možné vyslanie signálu senzormi aktivovať 125 kHz aktivačným signálom a informácie tak zachytávať pomocou jedného prípadne niekoľkých snímačov.

Tím zároveň u jedného z analyzovaných systémov úspešne otestoval možnosť zasielania sfalšovaných informácií. Tím sfalšoval paket s informáciou o veľmi nízkom tlaku, na ktorú palubný počítač reagoval aktiváciou svetelného upozornenia na nízky tlak pneumatík aj aktiváciou kontrolky celkového stavu vozidla. Podľa zistení tímu systémy sledovania tlaku v pneumatikách zatiaľ nebývajú napojené na žiadne kritické systémy, ktoré by na informácie napríklad o nebezpečne nízkom tlaku automaticky reagovali.

Naposledy zmenenésobota, 16 november 2013 22:23
Pre písanie komentárov sa prihláste
návrat hore